Takken

Allereerst zijn er de Kapoenen (6-8j), de jongste kadeeën van de hoop. Ze hebben altijd zin in spel en sport. Ze zijn een gemengde tak die elke zondag de boel op stelten zetten!

Schermafbeelding 2023-09-07 om 20.51.05

Dan zijn er de Welpen en Kabouters (8-11j), iets groter en iets stoerder ravotten zij op en rond bos en wei. Scouts is voor hen de ideale manier om al hun energie eens vrij te laten en zich helemaal in te leven in het spel.

5

Vervolgens hebben we de Jonggidsen en Jongverkenners (11-14j). Ze nemen op scouts de eerste stapjes naar zelfstandigheid, maar ravotten nog steeds en hebben geen schrik om eens de deugniet uit te hangen. Koken, hout hakken, vuur maken, … niets is hen teveel.

Schermafbeelding 2023-09-07 om 20.29.03

Dan hebben we de Gidsen en Verkenners (14-17j). Zij hebben al wat jaartjes doorgebracht op scouts, hebben hun vaardigheden geoefend en kunnen het allemaal net al ietsje beter. Desalniettemin zijn ook zij een groot voorbeeld voor de jongere takken. Ze bouwen de grootste bouwwerken op kamp, trotseren het donker tijdens hun dropping en zijn heel actief in sport en spel.

Schermafbeelding 2023-09-07 om 20.46.43

Als laatste is er de Jin (17j), het laatste jaar “kadee” en opnieuw een gemengde tak. Op een speelse manier worden ze opgeleid om verantwoordelijke en zelfstandige leiding te worden, maar vooral een teamspeler te zijn en iemand waarop er gebouwd kan worden.

Schermafbeelding 2023-09-07 om 20.40.37