Beste ouders
Naar aanleiding van de herschikkingen van de coronaregels omtrent scouts geven die vanaf 1/2 ingaan, zullen we te werk gaan met bubbels van 10. Hierbij hebben jullie reeds info gekregen die werd doorgespeeld door de takleiding. Wegens de gegeven omstandigheden is het essentieel dat de takleiding steeds op de hoogte is van je komst. Indien dit niet het geval is, kan je niet deelnemen aan de activiteiten.
Om er zeker van te zijn dat de bubbels niet in aanraking komen met elkaar zal de start van de activiteiten lichtelijk anders zijn voor de verschillende takken. Hier zijn alvast de tijdsloten:
13u30-16u30: scoutsactiviteiten voor de Kapoenen, Kabouters en Welpen
13u45-16u45: scoutsactiviteiten voor de Jong-Gidsen en Jong-Verkenners
14u-17u: scoutsactiviteiten voor de Gidsen, Verkenners en Jin
Graag zouden wij de ouders ook vriendelijk verzoeken om bij aankomst de takleiding meteen op te zoeken. Zij zullen uw kind registreren en duidelijk maken in welke bubbel hij/zij welkom is.
————————————————————————————————————————————————————————-
De bubbels (september – januari)
De groep is opgedeeld in 3 verschillende bubbels met elk een andere kleur
- Bubbel blauw : kabouters en welpen
- Jongens en meisjes die geboren zijn tussen 2010 en 2012
- Bubbel rood : kapoenen (1), jongverkenners (2) en jonggidsen (3)
- 1: jongens en meisjes die geboren zijn tussen 2013 en 2014
- 2: jongens die geboren zijn tussen 2007 en 2009
- 3: meisjes die geboren zijn tussen 2007 en 2009
- Bubbel geel : gidsen (1), verkenners (2), jin (3)
- 1: meisjes die geboren zijn tussen 2004 en 2006
- 2: jongens die geboren zijn tussen 2004 en 2006
- 3: meisjes en jongens die geboren zijn in 2003
De aankomst op stardag
Anders dan de voorbije jaren kan tijdens deze editie van stardag niet iedereen op dezelfde plaats toekomen, we hebben dit dan ook opgesplitst op basis van de bubbels!
- Bubbel blauw : jullie mogen jullie kind afzetten onder het afdak, we vragen jullie dan ook om aan te komen langs de Lindestraat, als je met de auto bent kan je pakeren recht tegenover het café of aan de post (iets lager in de straat).
- Bubbel rood : jullie mogen je kind afzetten aan de oprit naar de parochiezaal, we vragen jullie de parking aan het kerkhof te gebruiken en dan de rode pijlen te volgen. Deze pijlen leiden jullie vanzelf naar de plaats waar we jullie verwachten!
- Bubbel geel : jullie mogen je kind afzetten aan het grasveld, we vragen jullie de parking aan het kerkhof te gebruiken en dan de gele pijlen te volgen. Deze pijlen leiden jullie vanzelf naar de plaats waar we jullie verwachten!
We vragen met aandrang dat iedereen bij de aankomst een mondmasker draagt, ook de leden! Wanneer je bent aangekomen op de plaats waar we jullie verwachten (blauw= afdak, rood= oprit, geel = grasveld) zal je een tafel zien staan van jouw bubbelkleur, daar wacht enkele bubbelleiding je op! Hier zullen de handen ontsmet worden en zal gevraagd worden het contactenlogboek aan te vullen (ivbm eventuele contact tracing). Aan deze tafel wordt eveneens afscheid genomen van de ouders, wanneer het kind achter de tafel is mag zijn mondmasker uit, enkel de kinderen komen in deze zone (dus geen ouders)!
Aangezien de aankomst helemaal anders is dan andere jaren kan het zijn dat dit wat langer duurt, indien er een rij staat voor de bubbeltafel vragen we u de nodige afstand tussen elkaar te bewaren.
Het afhalen van de kinderen na startdag
Het afhalen van uw kind zal gebeuren op dezelfde wijze als het afzetten. De ouders van kinderen van Bubbel blauw mogen wachten aan de ingang bij het afdak, ouders van kinderen van bubbel rood, jullie mogen wachten ter hoogte van de ingang van de parochiezaal, ouders van de kinderen van bubbel geel, jullie mogen wachten ter hoogte van het grasveld (opnieuw allemaal met mondmasker). Na de sluiting zullen de kinderen terug naar deze plaatsen gebracht worden/komen en kan u ze op deze manier ophalen. Wanneer de kinderen uit de scoutsbubbel komen is het aangeraden terug een mondmasker aan te doen om contact met andere ouders te vermijden! Gelieve de pijlen van uw bubbelkleur te volgen om terug naar uw auto te gaan!
Wat met ouders van kinderen in verschillende bubbels?
Jullie kunnen het jongste kind afzetten bij de juiste bubbel waarna de andere kinderen kunnen doorlopen naar hun eigen bubbel, je parkeert je auto dus best bij de bubbel van je jongste kind.
Hoe uniform bestellen tijdens de corona-stardag?
Tijdens deze speciale editie zullen geen paskoffers beschikbaar zijn, het passen van uniformen zal dus niet kunnen dit jaar. Wel is er een handige maattabel te vinden op de site van de hopper, elke aankoop gebeurt individueel (we doen dus geen groepsaankoop). Maar…. Wat heb je nu eigenlijk allemaal nodig?
- Kapoenen welpen en kabouters: een das (te verkrijgen op de scouts zelf voor 11 euro, je kan vragen naar Eef of Pieter en brengt best, indien mogelijk, gepast geld mee)
- Jonggivers, givers en jin: rok/short, hemd (beide op hopper.be) en een das (op de scouts zelf)
- https://www.hopper.be/nl/maattabel-hemd-en-trui
- https://www.hopper.be/nl/maattabel-broek-en-rok
Hoe inschrijven?
Het inschrijven doe je best online, dit kan via onze site www.scoutsrode.be, hierop zal rond de periode van de stardag een inschrijvingslink te vinden zijn. Nieuwe leden kunnen 2 keer gratis proberen voor ze moeten inschrijven
Maar wat dan met die lekkere bbq na stardag?
Wel, dit zijn we zelf nog even aan het uitzoeken, de aanvraag is alvast binnen bij de gemeente, nu nog vol ongeduld wachten op het antwoord! Hou zeker onze Facebook pagina op de hoogte voor meer nieuw hierover!
We hopen dat we u met deze mail duidelijkheid hebben kunnen geven over het verloop van stardag!
Met vriendelijke groeten
Het hele leidingsteam!
